Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Profile Wan Hazel LINK Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Get This.

Tuesday, October 4, 2011

✤ Besties ✤

Views
Assalamualaikum

Topic hari ni tajuk die ' BESTIES'. Korang tau x ape maksud die? Bagi pandangan Cik Hazwani, Besties ni maksudnya kawan baik kita. YES!!! it's true!.. Semua orang dikatakan pernah ada kawan baik termasuk aku jugak. 



Kita boleh percayakan kawan baik kita tapi janganlah 100% kita percaya pada dia. Betul tak? Nak tahu 
kenapa kita tak boleh percayakan diorang sangat? Sebab kadang2 dengan kawan baik kita, kita akan bercerita semua dekat diorang, and sometimes they will tell others about what we tell to our besties. 
It's true dear. Sebab saya ade pengalaman macam tue. Terasa menyesal bila cerita macam dekat BUDAK tu.

Bukan senang kita nak mencari kawan baik
Bukan senang juga nak menjadi kawan baik

Bila aku menjejakkan kaki ke tempat baru, aku mesti nak cari kawan. Kawan yang boleh rapat dengan kita. Orang kata yang boleh SEKEPALA dengan kite. Betul tak?? 

Nasihat kat korang yang berada di luar sana, kalau korang nak cari kawan, carilah kawan yang baik. Kawan yang baik akan mempengaruhi kawan2 dia melakukan benda2 yang baik dan berfaedah. Kawan yang baik akan menasihati kawannya untuk melakukan kebaikan.

Banyak ragam manusia kat luar sana, so kalau nak pilih kawan, pilih la kawan yang baik. Actually aku ada cerita di sebalik kisah kawan baik aku, so aku rase next entry, aku akan cerita pasal kawan baik aku. Bukan nak aibkan dia, cuma aku tak puas hati dengan perangai die. That's all! Wasalam.

All good thing come from God, all bad things come from me 

0 yang rajin komen:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Terima kasih kerana sudi membaca post saya.
Kalau rajin, sila tinggalkan komen anda di sini.